dinsdag 3 april 2012

nvdd #164: [breaking!] tal is het eens met een cda voorstel

bron: minbiza

en ik maar denken dat ouders altijd al aansprakelijk gesteld konden worden voor wat hun kinderen hebben uitgevreten... belachelijk dat dat niet het geval is. en nou ben ik het verdomme nog eens met het cda ook!


bron: telegraaf
de klos? hmmm.

anyway, goed voorstel. de initiatiefwet [ook van het cda, dacht ik] dateert overigens al van een paar jaar terug. de wijziging heeft betrekking op de mogelijkheid voor ouders om het tzt op hun bloedjes van kinderen te verhalen.

ik ben benieuwd welke drogredenen er nu weer opgevoerd gaan worden om de verantwoordelijkheid die ouders hebben voor (de opvoeding van) hun (minderjarige) kinderen hebben af te schuiven op 1) de overheid, 2) de verzekeraar, 3) het slachtoffer, 4) de maatschappij, 5) kweenie. pech. dan moeten ze wesley, mohammed, jermaine, of henk jr maar strakker in de hand houden. ik begrijp dat het moeilijk is. maar dat ontslaat je niet van de verantwoordelijkheid voor het doen en laten van je kind.

maar ach, dan heb je ook weer dit soort ouders.

zucht...

2 opmerkingen:

  1. Eens met het CDA? Het moet niet heul veul gekker worden, daar in Made. Mooi dat dit voorstel deze week komt net nu Max een klasgenootje een bloedneus heeft geslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tot 12 of 14 jaar wordt het volgens mij door de verzekering afgedekt. dus max kan nog een paar jaar z'n gang gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.